Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


1996: Spice

SPICE (1996)

1996. július 7-én a Spice Girls kiadta debütáló kislemezét, a Wannabe- t az Egyesült Királyságban. A megjelenés előtti hetekben a "Wannabe" klipje próbaverziót kapott a The Box zenei csatornán. A videó azonnali sikert aratott, és a csúcsidőszakban hetente akár hetven alkalommal adták le. A videó megjelenése után a Spice Girlsnek megvolt az első élő adása az LWT Surprise Surprise című műsorában . Korábban májusban a csoport már végzett az első zenei sajtó interjú Paul Gorman, a szerkesztője kereskedelem papír Music Week, a Virgin Records párizsi központjában. Az ő darabja felismerte, hogy a Spice Girls a britpop helyett a kiugró pop irányába váltást készül bevezetni a slágerlistákon . Azt írta: „Csak amikor a fiúk gitárokkal fenyegetnek szabály pop életet Damon mindennek vége Smash Hits , Ash nagyok Big! És Liam nem tudja mozgatni a bulvár őrület-all-girl, in-yer-face pop A csoport elég pimaszsággal érkezett ahhoz, hogy kipukkadjon a rockista buborék." "Wannabe" felkerült az Egyesült Királyság kislemezlistájáraa harmadik helyen, majd a következő héten felkerült az első helyre, és hét hétig ott maradt. A dal globális slágernek bizonyult: 37 országban az első helyen állt, köztük négy egymást követő héten keresztül a Billboard Hot 100 élén az Egyesült Államokban, és nemcsak a nőkből álló csoport legnagyobb példányszámban eladott debütáló kislemezévé vált, hanem a legnagyobb. minden idők női csoportja egyedülállóként árulja.

A nyilvánosság és a hírverés hullámát meglovagolva a csoport kiadta következő kislemezeit az Egyesült Királyságban és Európában; októberben megjelent a Say You'll Be There című film, amely két hétig a lista első helyén állt. A "2 Become 1" decemberben jelent meg, ez lett az első karácsonyi számuk, és az első héten 462 000 példányban kelt el, amivel az év leggyorsabban eladott kislemeze lett. A két szám folytatta a csoport figyelemre méltó eladásait, így 1996 öt legnagyobb példányszámban eladott száma közül hármat kaptak az Egyesült Királyságban. 1996 novemberében a Spice Girls kiadta bemutatkozó albumát Spice Európában. A siker nem volt példa, és párhuzamot vont a Beatles, a sajtó „Spicemania”-nak, a csoport pedig „Fab Five”-nak nevezte el. Hét hét alatt a Spice 1,8 millió példányban kelt el csak Nagy-Britanniában, így a Spice Girls a leggyorsabban eladott brit színész a Beatles óta. Összességében, az album több mint 3 millió példányban kelt el Nagy-Britanniában, A legnagyobb példányszámban eladott album minden idők az Egyesült Királyságban egy női csoport, minősített 10 × Platinum, és elérte a number one tizenöt nem egymást követő hetek. Európában az album lett 1997 legnagyobb példányszámban eladott albuma, és az IFPI 8-szoros platina minősítést kapott, ami több mint 8 millió példányban kelt el.

Ugyanebben a hónapban a Spice Girls 500 000 fős tömeget vonzott, amikor felkapcsolták a karácsonyi fényeket a londoni Oxford Streeten. Ugyanebben az időben Simon Fuller több millió dolláros szponzori szerződéseket kezdett kötni a Spice Girls számára a Pepsi , Walkers , Impulse , Cadbury és Polaroid szolgáltatásokkal. Az együttes 1996-ban három trófeát nyert a Smash Hits díjátadón a London Arénában , köztük a legjobb videót a "Say You'll Be There"-hez.1997 januárjában a "Wannabe" megjelent az Egyesült Államokban. A kislemez katalizátornak bizonyult abban, hogy a Spice Girls betörjön a hírhedten nehéz amerikai piacra, amikor a tizenegyedik helyen debütált a Hot 100 Chart-on. Abban az időben ez volt a valaha volt legmagasabb debütálása egy nem amerikai színésznek, megdöntve a Beatles korábbi rekordját az " I Want to Hold Your Hand " című filmben, és az Alanis melletti debütáló fellépés közös legmagasabb helyezése. Morissette „ Ironikus”. "Wannabe" négy hétig az első helyet érte el az Egyesült Államokban. Februárban a Spice megjelent az Egyesült Államokban, és 1997 legnagyobb példányszámban eladott albuma lett az Egyesült Államokban., amely az első helyet érte el, és 7-szeres platina minősítést kapott a RIAA 7,4 millió példányt meghaladó eladásaiért. Az albumot az Amerikai Recording Industry Association (RIAA) minden idők legjobb 100 albuma listájára is felvette az amerikai eladások alapján. Az album összesen több mint 23 millió példányban kelt el világszerte, ezzel a popzene történetének legnagyobb példányszámban eladott albumává vált egy kizárólag nőkből álló csoport.

Még abban a hónapban a Spice Girls előadta a „ Who Do You Think You Are ” című dalt az 1997-es Brit Awards megnyitójaként , Geri Halliwell pedig Union Jack miniruhát viselt, amely a poptörténelem egyik leghíresebb ruhája lett. Az ünnepségen a csoport két Brit-díjat nyert ; A legjobb brit videó a "Say You'll Be There"-nek és a legjobb brit kislemez a "Wannabe"-nek. 1997 márciusában Európában kiadták a " Mama "/"Who Do You Think You Are" dupla A-oldalát , az utolsót a Spice-től , amiben ismét az első helyen szerepeltek.hogy négy egymást követő első számú találat legyen.

Girl Power! , a Spice Girls első könyve és kiáltványa még abban a hónapban megjelent a Virgin Megastore-ban. A kezdeti, 200 000 példányos példányszám egy napon belül elfogyott, és végül több mint 20 nyelvre fordították le. Áprilisban megjelent az One Hour of Girl Power ; április és június között 500 000 példányban kelt el az Egyesült Királyságban, és ez lett a valaha volt legkelendőbb popvideó, és végül 13-szoros platina minősítést kapott. Májusban a Spice World című filmet a csoport főszereplésével jelentette be a Spice Girls a Cannes-i Filmfesztiválon. A csoport feladta első élő brit fellépését is a Prince's Trust számára jótékonysági koncert . A bemutatón megszegték a királyi protokollt, amikor Brown, majd Halliwell csókokat nyomott Károly herceg arcára, és megcsípte a fenekét, ami vitákat váltott ki. Ugyanebben a hónapban a Virgin kiadta a Spice Girls Present... The Best Girl Power albumot... valaha! , a csoport által összeállított több előadós válogatásalbum . Az album a második helyen végzett a brit válogatási listán , és a BPI arany minősítést kapott . Az Ivor Novello Awards-on a csoport elnyerte az év nemzetközi slágere és a legkelendőbb brit kislemez díjat a "Wannabe"-ért.

A Spice World forgatása júniusban kezdődött, és augusztusban fejeződött be. A filmet a csoport második stúdióalbumának dalaira szánták, de a forgatás megkezdésekor még nem írtak dalt. A csapatnak így a Spice World forgatása közben kellett az összes dalírást és felvételt elvégeznie , ami egy fárasztó ütemtervhez vezetett, ami miatt kimerültek. Az ebben az időszakban írt dalok között szerepel a " Stop ", amelynek szövege a csoport csalódottságát fedi le, amiért túlterhelték őket a menedzsmentjük. Szeptemberben a Spice Girls előadta a "Say You'll Be There"-t az 1997-es MTV Video Music Awards díjátadón a Radio City Music Hallban.New Yorkban, és elnyerte a legjobb táncvideót a "Wannabe" című filmért. Öt nappal Diana, a walesi hercegnő halála után került sor az MTV-díjak átadására, és az ünnepség alatt tisztelegtek neki. Chisholm kijelentette: "Szeretnénk ezt a díjat Diana hercegnőnek ajánlani, aki nagy veszteség hazánknak." A 1997 Billboard Music Awards , a csoport nyert négy díjakat New Artist of the Year , Billboard Hot 100 Singles Group az év, Billboard 200 Group of the Year és Billboard 200 album az év az Spice.

SPICE

MEGJELENÉS 1996. NOVEMBER 4.
FELVÉTELEK 1995-1996
MŰFAJ POP, DANCE-POP, TEEN POP, R&B
HOSSZ 39:56
KIADÓ VIRGIN RECORDS
ELADÁS $ 31,000,000 (UK: $ 3,023,000)
UK # 01
KISLEMEZEK AZ ALBUMRÓL
01: WANNABE - Megjelenés: 1996. Július 8.
02: SAY YOU'LL BE THERE - Megjelenés: 1996. Október 14.
03: 2 BECOME 1 - Megjelenés: 1996. December 16.
04: MAMA/WHO DO YOU THINK YOU ARE - Megjelenés: 1997. Március 3.

Az angol Spice Girls lánycsoport debütáló stúdióalbuma, amelyet a Virgin Records adott ki 1996. november 4-én. Az albumot 1995 és 1996 között rögzítették a londoni Barnes-i Olympic Studiosban és a londoni Shoreditch-i Strongroom Studios-ban Matt Rowe és Richard Stannard producerek, valamint az Absolute produkciós duó. A Spice egy olyan poplemez, amely olyan stílusokat tartalmaz, mint a dance, az R&B és a hip hop. Úgy tekintik, mint a lemez, amely visszahozta a tinipopot, és megnyitotta a kaput a tinipop művészek hulláma előtt. Fogalmilag az album a Girl Power ötletére összpontosított, és a csoport körüli felhajtást a Beatlemania-val hasonlították össze.
ilágszerte kereskedelmi siker, a Spice a világ több mint 17 országában vezetett toplistákat, és 27 országban Multi-Platina, 14 országban Platina és három országban arany, többek között tízszeres Platina volt az Egyesült Királyságban és Kanadában, Európában nyolcszoros, az Egyesült Államokban pedig hétszer. 1997-ben a világ legkeresettebb albumává vált, több mint egy év alatt 19 millió példányban kelt el. Az album világszerte összesen 23 millió példányban kelt el, ezzel egy lánycsoport által a zenetörténelem legkeresettebb albuma lett, és minden idők egyik legjobban eladott albuma.
Öt kislemez jelent meg az albumról. A vezető kislemez, a "Wannabe" 35 országban az első helyre került, minden idők egyik legkeresettebb kislemeze lett, és világszerte több mint hatmillió példányban kelt el. A következő két kislemez, a "Say You'll be There" és a "2 Become 1", 53 ország első helyét érte el. A "Who Do You Think You Are" az Egyesült Királyság hivatalos Comic Relief kislemezeként jelent meg kettős A-oldalként a "Mama" -val, és mindkét dal Európa, Ausztrália és Új-Zéland ranglistáján a legjobb 20 közé került. Az együttes őshonos Egyesült Királyságában mind a négy kislemez az Egyesült Királyság Singles Chartjának első helyére került, és a Billboard Hot 100-on az album három első öt kislemezt hozott létre.

Háttér - 1994 februárjában Chris és Bob Herbert, akik Chic Murphy finanszírozóval a Heart Management cégnéven kereskedtek, a The Stage magazinban hirdetést tettek fel, amelyben feltették a kérdést: "Ön utcai okos, extrovertált, ambiciózus és képes-e énekelni és táncolni? ". A vezetőség több száz választ kapott, de végül öt lányból álló csoportra csökkentette a keresést: Victoria Adams, Melanie Brown, Melanie Chisholm, Geri Halliwell és Michelle Stephenson. Az új zenekar eredetileg Touch volt, és egy maidenheadi házba költözött. Emma Bunton csatlakozott utoljára, miután Stephenson kiesett, amikor édesanyja beteg lett.
A csoport bizonytalannak érezte a szerződés hiányát, és frusztrált volt a szívirányítás iránya felé. 1994 októberében, a demók és táncrendek katalógusával felfegyverkezve, a csoport megkezdte a menedzsment ügynökségek bejárását. Találkozni kezdtek producerekkel, zenészekkel és más üzleti vezetőkkel, többek között Tim Hawes zeneszerzővel, Richard Stannard és Matthew Rowe írókkal. Hawes együtt dolgozott a csoporttal, és figyelte ének- és írói képességeik alakulását. Együtt alkották a "Sugar and Spice" című dalt, amely inspirálta a csoport nevének "Spice" -re történő megváltoztatását. Végül a nevet ismét "Spice Girls" -re változtatták, mivel egy amerikai rapper annak idején a "Spice" nevet használta. 1995. március 3-án, a csoport csalódottsága miatt, amiért vezetésük nem volt hajlandó meghallgatni elképzeléseiket és elképzeléseiket, elváltak a Heart Management-től. A csoport ellopta a diszkográfia törzsfelvételeit a vezetői irodáktól annak biztosítása érdekében, hogy teljes ellenőrzést tartsanak saját munkájuk felett.

Felvétel és gyártás - A csoportnak Eliot Kennedy producerrel kellett volna találkoznia a korábbi menedzserük távozása utáni héten, de a találkozót a Herberts hetekkel távozásuk előtt megbeszélte. De Herbert címjegyzékéhez való hozzáférés nélkül nem tudtak semmit Kennedy tartózkodási helyéről, csak Sheffieldben élt. Brown és Halliwell a Heart Management-től való távozás utáni napon Sheffieldbe hajtottak, és megkeresték az első telefonkönyvet, amellyel találkoztak; Kennedy volt a harmadik, akit hívtak. Aznap este odamentek a házához, és rábeszélték, hogy dolgozzon velük. A többi lány másnap Sheffieldbe utazott. Kennedy a következőképpen kommentálta az ülést: "Egyikük sem játszott hangszeren, ezért maradtam a zene és a hangulat összeszedése. Azt mondtam nekik, hogy:" Nézd, van egy kórusom - nézd meg ezt. " sorokat dobáltak ránk. 10 perccel később a dal meg lett írva. Aztán átmész és finomítod. Aztán később, miközben felvetted, megváltoztathatsz itt-ott néhány dolgot. De nagyjából ez egy igazi gyors folyamat volt "Négy dal komponálódott ebben a munkamenetben:" Love Thing "," Say You'll Be There "," Step to Me "(amely később megjelent) és" Strong Enough". A következő hónapokban a csoport folytatta a találkozást a producerekkel, új dalokat írt, bemutatókat készített és új menedzsert keresett. Ismét találkoztak Stannard és Rowe írókkal. Korábban 1995 januárjában dolgoztak a lányokkal, mielőtt távoztak a Heart Management-től; ez volt a csoport első szakmai dalszerző foglalkozása, amelyet a kelet-londoni Curtain Road-i Strongroomban tartottak.
A Stannarddal és Rowe-val folytatott első ülésen megírták a "Feed Your Love" -t, egy lassú, lélektani dalt, amelyet végül az albumhoz rögzítettek és elsajátítottak, de nem adták ki, mert túl durván és dühösnek tartották a célközönség számára. Hasonlóképpen, a "C U Next Tuesday" című dalt, amelyet eredetileg az album számára szántak, soha nem adtak ki állítólag a dal címének kezdőbetűi miatt, amelyek sokak szerint vulgárisnak tartják a "Cunt" szót. Miután befejezték ezt a foglalkozást, a lányok valami uptempót akartak írni, ezért elkezdték írni azt a dalt, amely az album vezetõje, a "Wannabe" volt, amelyet egy órán belül vettek fel - fõleg azért, mert már írtak a dalokat előzetesen. A következő dal, amit felvettek, egy lassú ballada volt, és az album harmadik dala és kislemeze, a "2 Become 1". A dalt az a különleges kapcsolat inspirálta, amely Halliwell és Rowe között kialakult az ülés során. A "Mama" -ot a Spice Girls írta Matt Rowe és Richard Stannard dalszerző partnerekkel. A csoport és a duó írásmódjáról készített interjúban Rowe Mel B-t tartja jóvá, aki előállt a dal koncepciójával. Az írási folyamat során minden tag egy kis verset írt a stúdió másik sarkában, míg a kórus gitárral a zongora körül készült. Ezután a producerek egy gospel kórust adtak hozzá, amely tele volt a csoport harmóniáival a dal végén. 1995 májusában a csoport bemutatkozott Paul Wilsonnal és Andy Watkinsszel, az Absolute néven ismert dalszerzőkkel és produkciós duóval. Watkins megjegyezte első találkozójukat: "Lejátszottak nekünk néhány számot, ami nem tetszett nekünk. Szóval azt gondoltuk, hogy ez rendben van. Ezzel dolgozhatunk." A következő napokban egy dalszerző foglalkozást foglaltak le az Absolute stúdiójában, a Tagg-szigeten, Chertsey közelében, de a köztük lévő zenei társulás a jelek szerint az elején nem sikerült jól. Wilsonnak eszébe jutott: "Amikor énekelni kezdtek, soha nem volt helyes: a mi szempontunkból. Nagyon poptasztikus volt." Watkins felidézte: "Két ülés után felhívtuk a menedzsereinket, és azt mondtuk:" Ez csak nem történik meg ". Ezen a ponton hallotta Watkins és Wilson először a "Wannabe" -t. Amikor a dalról beszélt, Wilson azt mondta: "Hallgattuk, és egyáltalán nem kaptuk meg. Annyiban különbözött attól, amit csináltunk. Azt hittük, hogy ez működni fog?".
A következő ülés a határozott volt; vagy folytatnák a csoporttal való munkát, vagy felbontanák kapcsolatukat. Wilson felidézte: "Minden előző alkalommal, amikor találkoztunk a lányokkal, előkészítettünk egy háttérsávot. Ezúttal nem volt semmi." Watkins azt is elmondta: "Azt mondták, hogy valamit fel akarnak csinálni, és egy kis mulatságot, ezért a fejeink tetején elkezdtünk egy teljes diszkó háttérsávot kitalálni, aminek a neve "Who Do You Think You Are" '. " Wilson a dalról azt mondta: "Az a helyzet, amikor ők írták, ők is írták a táncrendet, elkészítették a klipet, mindezt egy időben a dal megírásával. És ekkor esett le a fillér." A lányok a következőt írták: "Something Kinda Funny", "Last Time Lover", "Naked", "Bumer to Bumper", "Take Me Home", "One of These Girls" és a "Baby Come Round" Watkins-szal és Wilson, egyikük sem kislemez, de mindegyik olyan szám, amely ízléses R&B hangulatot kölcsönzött a Spice albumnak és kislemezeknek. Az Absolute emellett elkészítette ezeket a dalokat, valamint az Eliot Kennedy-vel írt három számot: "Say You'll Be There" "Love Thing", majd később a "Step to me" adva a duónak irányító kezet a tíz szám közül hatban, végül a Spice-on kötött ki. Az Absolute által gyártott számokat többnyire a barnes-i Olympic Studiosban vették fel. Ebben az időben, 1995-ben az Auto-Tune lehetőségnek még nem kellett megjelennie a piacon, és az énekek nagy részét felvették néhány utólagos kiigazítással. Az Absolute elmondta Simon Fullernek azt a csoportot, amellyel együtt dolgoztak, és megkérdezte, fontolgatja-e a vezetésüket. Fuller megkapta a "Something Kinda Funny" bemutatót, az egyik dalt, amelyet a csoport az Absolute-val írt. Érdeklődött a csoport iránt, kapcsolatba kezdett, és úgy döntött, hogy 1995 márciusában aláírja őket a 19 vezetőségnél. 1995 szeptemberében a csoport szerződést írt alá a Virgin Recordsszal, és a nyugati partokon turnézva folytatta debütáló albumának dalainak írását és felvételét. Egyesült Államok, ahol novemberben kötöttek kiadói megállapodást a Windswept Pacific-szel.
A Spice Girls teljes mértékben részt vett az összes dal megírásában. Különösen Halliwell volt egyértelműen a dalokkal kapcsolatos ötletgyűjtemény, amely a jegyzetek, jegyzetek és egyéb firkálások könyvével érkezett az ülésekre, amelyek gyakran egy líra vagy egy dal címének kiindulópontját, vagy éppen a napi munka napirendjét jelentették. Watkins megjegyezte: "Geri [Halliwell] előállna egy dal koncepciójával. Általában egy sort énekelt, és a lányok felvették, vagy mi felvettük, és köré építettük, majd Mel C [Chisholm] és Emma [Bunton] nagyon aktívak lennének. Nagyon szeretnének ülni és dallamokat énekelni, és kis részekkel előállni. "Konceptualizálták ", dallamokat énekeltek és megírták a szövegeket . De zenei szempontból ez nem egyenrangúak partnersége volt. Rowe megjegyezte: "Valamilyen irányítással kellett rendelkeznünk. Nagyon különbözött a különböző számoknál. Néhányuk akkor volt, amikor mindannyian elakadtunk a szobában. Csak feltettünk néhány dobhangot és elkezdtük kitalálni. más számok én és Richard [Stannard] előkészítenénk valamit előre, és eljátszanánk nekik. Van néhány szövegünk, és arra késztetjük őket, hogy írják meg a második verset. "A Spice Girls bemutatott két kulcsfontosságú újítást, amelyek tartósan hatottak a ahogyan a modern popművészek kreatív üzleti tevékenységet folytatnak. Először bemutatták a dalszerző identitás gondolatát. Ez egy olyan megszokott fogalom volt olyan rockzenekarokban, mint a Queen vagy a Sex Pistols, de nem a "gyártott pop" világában, ahol a dalírás kreditjeit szigorúan szétosztanák annak megfelelően, aki írta a dalt. A Spice Girls csoportként ismerte el szolidaritásukat, amely a paritás fenntartásától függ minden részlegen, ideértve a dalszerző krediteket és az ebből eredő jogdíjakat is. Megosztják a dalszerzési jogdíjat az összes dalon, függetlenül attól, hogy a csoport bármely tagja hozzájárult-e vagy sem közreműködött egy adott dalnál. A második dolog, amit a Spice Girls kezdettől fogva megalapozott, az egyenes 50–50-es megosztottság volt köztük és a különböző dalszerző munkatársaik között. Itt az 1990-es évek óta számítottak a popipar egyik legfontosabb fejleményére, nevezetesen a jogdíjak közzétételének növekvő jelentőségére, szemben a dal lemezen való előadásáért fizetett jogdíjakkal.

Lírai tartalom - A "Wannabe" -t, a Girl Power filozófia legemblematikusabb dalát választották az album első számának és főlemezének. Kiemeli azokat a szlogeneket, amelyeket a csoport általában idéz, mint például a barátok közötti egyesülés és szolidaritás, valamint a nők által a férfiak felett gyakorolt ​​hatalom.  A második kislemez "Say You'll be There" leírta azokat a dolgokat, amelyeket a csoport együtt élt át, és azt, hogy miként voltak mindig egymás mellett. Vegyes kritikákat kapott; egyes kritikusok fülbemászó dalként dicsérték, míg mások pusztán a hitelességre való licitálásnak nevezték, míg mások a szöveget "zavarosnak" nevezték. A harmadik "2 Become 1" kislemez a szerelmesek kötődésére összpontosított, és arra, hogy miként válhat olyan erősé a kötelék, hogy gyakorlatilag egyetlen entitássá váljanak a szexuális cselekedetek révén; emellett a dalszövegek foglalkoznak a fogamzásgátlás fontosságával. A "Love Thing" a negyedik dal; a kapcsolatokra összpontosít, és arra, hogy sok csalódás után a lányok mit sem akarnak tudni a szerelemről. A dal a Girl Power filozófiáját szimbolizálja azáltal, hogy megmutatja egymás támogatását és megtalálja az erőt a folytatáshoz. Az ötödik szám, a "Last Time Lover" eredetileg "First Time Lover" volt, és a szüzesség elvesztéséről szólt, de elvetették és provokációkkal teli dalra változtatták, ahol a szex a fő kérdés. A hatodik szám, a "Mama", a csoport anyáinak volt szentelve, és az anyák és a tinédzserek közötti kapcsolatok nehézségeivel foglalkozik, amelyek serdülőkorban jelentkeznek. A bírálók a balladát "fényesnek" és "szemesnek" nevezték. A hetedik szám: "Who Do You Think You Are" Arról szól, hogy milyen elbizakodott szupersztárok élnek, és arról, hogy valaki csapdába eshet a hírnév világában. Az ihletet ehhez a dalhoz azok az emberek kapták, akiket a csoport a zeneiparban megismert. Jól fogadták a kritikusok, akik úgy gondolták, hogy a dal a csoport egyik "legerősebb és alulértékelt dala", és hogy "ma is relevánsnak érzi magát". A "Something Kinda Funny", az album nyolcadik száma arról szól, hogy a csoport milyen szórakozással élt meg együtt, és arról, hogy miként volt a sors, hogy megismerték egymást. A "Naked" kilencedik szám a sebezhetőséggel és a lányoktól a nők felé vezető lépéssel foglalkozik, valamint azzal, hogy ez a folyamat hogyan erősítette a csoportot, amit abban a pillanatban tapasztaltak. Vegyes kritikákat kapott a kritikusoktól; egyesek "lélektani és funky-ként írták le, mint bármi a TLC vagy a Brand New Heavies részéről", míg mások "kissé cserbenhagyónak" tartották a dalt. Az album utolsó dala, a "If U Can't Dance" az emberek előzetes elképzeléseivel foglalkozik, és arról, hogy néha mennyire különböznek attól, amit megjelenítenek.

Stílus és témák - A Spice egy olyan popalbum, amely sokféle zenei stílust tartalmaz, például a táncot, az R&B-t, a hip-hopot, a soul-ot, a rap-ot és a funk-ot, ami miatt néhány recenzens pop-gyűjteménynek nevezi. A vezető kislemez, a "Wannabe" egy felkapott pop dal, fehér hip-hop, rap és tánczene elemeivel. Az album három balladájából kettőt, a "2 Become 1" -et és a "Mama" -ot Stannard és Rowe közösen írták és készítették, és mindkettő billentyűzetet, gitárt, vonós-feldolgozásokat és háttérénekeket tartalmaz.
Az Absolute produkciós duó a dance-pop, a funk és az R&B keverékét építette be a "Say You'll be There"-be, amely magában foglalja a harmonika szólóját, amelyet Judd Lander játszik, aki a Kultúrklub "Karma kaméleonján" is harmonikát játszott. Az Absolute által készített többi dal különböző zenei műfajokat tartalmaz: a "Naked" és a "Something Kinda Funny" pop-elemeket tartalmaz, amelyek a soul zenét és a funk-ot befolyásolják. A "Who Do You Think You Are" című filmet az 1990-es évek eleje, az Europop befolyásolja, és egy diszkó stílusú beatet tartalmaz, amely hasonlít az 1970-es évek végének zenéjére. Az "If U Can't Dance", egy másik erősen táncorientált dal egy rapszakaszt tartalmaz Halliwell által spanyolul előadva, és tartalmaz egy mintát a Digital Underground "The Humpty Dance" című dalából.
Az album fő koncepciója a Girl Power ötletére összpontosított, amely feminista képet testesít meg, ahogy Madonna és Bananarama is korábban alkalmazta. Az album minden dala ennek a fogalomnak a különböző aspektusait dolgozza fel: A "Wannabe" főlemez őszinteséget támaszt és feminista üzenete a barátok választásának a kapcsolatok helyett; A „Say You'll be There” motiválja a lányokat, hogy álljanak ki önmagukért, mint egyének, míg a „Love Thing” középpontjában az egység, mint csoport szimbolikus kifejeződése áll; A "Something Kinda Funny" az életcélok azonosításával foglalkozik, az "Last Time Lover" pedig arra ösztönzi a szexuális varázst fegyverként, hogy ezt ki kell terjeszteni minden más készséggel együtt, amely elősegítené az eredmény elérését.

Kislemezek - A csoport debütáló kislemezeként 1996 júliusában megjelent "Wannabe" hét hétig vezette az Egyesült Királyság Singles-listáját és Platina minősítést kapott a British Phonographic Industry (BPI) által. 1997 januárjában jelent meg az Egyesült Államokban, négy hétig a Billboard Hot 100 élén. Ez volt a csoport egyetlen első számú kislemeze abban az országban. 1996 végére a "Wannabe" 22 országban volt a toplista élén [39], és 1997 márciusáig ez a szám 31-re emelkedett. A kritikusok negatív véleménye ellenére, akik a számot "inkább a zenei stílusok összefoglalójának, mint a tényleges dalnak" találták, és a csoport képe "nőpárti, aki sok hamis magabiztosságot jelent", ez egy női csoport által legkeresettebb kislemez lett, világszerte több mint hatmillió példányban kelt el.
A "Say You'll Be There" az album második kislemezeként jelent meg 1996. október 14-én. Ez lett az Egyesült Királyság második legnépszerűbb kislemeze, és a BPI Platinum minősítést kapott. Kereskedelmi sikert aratott Európában, és a listán szereplő legtöbb helyen elérte a top 10-et. Népszerűségének eredményeként a dal 1997-ben jelent meg Ausztráliában, és az Australian Recording Industry Association (ARIA) arany minősítést kapott, Észak-Amerikában pedig Kanadában és az Egyesült Államokban is az öt legjobb közé került.
A "2 Become 1", amelyet a csoport harmadik kislemezeként adtak ki 1996. december 16-án, a zenekritikusok általában jól fogadták és kereskedelmi sikert arattak. Három hétig vezette az Egyesült Királyság Singles-listáját, ezzel a csoport harmadik egymást követő toplistája, második millió eladott kislemezük, és az első karácsonyi első számú kislemezük az Egyesült Királyságban. 1997 júliusában a dal megjelent az Egyesült Államokban, a Billboard Hot 100 negyedik helyére került, és az Amerikai Record Industry Association (RIAA) arany minősítést kapott. Nemzetközileg is hasonlóan teljesített, és a bejutott toplisták többségén belül a top 10-be jutott.
A "Mama" és a "Who Do You Think You Are" 1997 márciusában jelentek meg kettős A-oldali kislemezként, a csoport negyedik kislemezeként, ez lett a csoport negyedik egymást követő első számú kislemeze az Egyesült Királyságban, így ők lettek az Egyesült Királyság charttörténelmének első felvonása, amelynek első négy kislemeze az első helyre került. Ezenkívül a BPI Platinum minősítést kapott, és nemzetközileg is jól teljesített, számos európai országban és Új-Zélandon elérte a top 10-et, Ausztráliában, Franciaországban és Norvégiában pedig a top 20-at.

Kritika - Az album általában vegyes kritikákat kapott a popzene kritikusaitól. Az AllMusic recenzense, Stephen Thomas Erlewine az albumot "makulátlanul kidolgozott popnak" nevezte, amely "fertőző" és "ellenállhatatlan", hozzátéve, hogy a "Spice-nek nem kell eredetinek lennie ahhoz, hogy szórakoztató legyen", és hogy "egyik lánynak sincs remek hangja, de személyiséget és karizmát sugároznak. "Ken Tucker az Entertainment Weekly-től" ördögien jó popgyűjteménynek "nevezte az albumot, és azt mondta, hogy a" Wannabe "főlemez" hetyke, mégis kemény, fülbemászó, de dallamilag meglepő ". Lois Alter Mark ugyanattól a folyóirattól a Spice Girls-et "Go-Gos with attitude" -nek nevezte, és az album tartalmát "PG-besorolású fantáziáknak és jövőképeknek" nevezte, hozzátéve, hogy "a lányok nem biztos, hogy ideális példaképek."
A LAUNCHcast Dev Sherlock az albumot "tiszta, derűs fülcukornak" nevezte, és ez "az év egyik legszórakoztatóbb és legizgalmasabb popkiadása volt", hozzátéve, hogy Girl Power filozófiájuk "kiegyensúlyozott kiáltvány a fiatal nők számára, bárhol is sem twee, sem riot grrrl-mérges. "Spice-t jelölték az 1997-es Mercury-díjra. A Roni Size és a Reprazent új formái ellen azonban veszített. Christina Kelly a Rolling Stone-ból "egy újabb bubblegum popcsoportnak" nevezte a csoportot, amely "hip-hop és sajtos popballadír keverékének keverékét kínálja", hozzátéve, hogy a Girl Power koncepció csak egy "nőbarát pózol", és hogy "a lányokat semmi sem mélyíti el, mint a promóciós felvételek bögréje és a fiúk ágyba bocsátásának tippjei."

Kereskedelmi teljesítmény - A Spice kereskedelmi sikere példátlan volt, és a csoport iránti hatalmas érdeklődés miatt összehasonlításokat vont össze a Beatlemania-val (Spicemania-nak hívták). Az album a brit albumlistán az első helyen debütált, az első eladások száma 114 000 példány volt, 15 egymást követő hetet töltött a lista tetején. Az albumot a Brit Fonográfiai Ipar (BPI) 1997-ben tízszeres platinalemezsé minősítette, és 2019 októberétől 2 984 879 példányt adott el az Egyesült Királyságban. Európában az album 1997-es év legnagyobb forgalmú albumává vált, és a Fonográfiai Ipari Szövetség (IFPI) nyolcszoros Platinum minősítést kapott nyolcmillió példánynál nagyobb eladásokért. Az album Franciaországban az első helyre került, és a Syndicat National de l'Édition Phonographique (SNEP) gyémántnak, a németországi Bundesverband Musikindustrie (BVMI) háromszoros aranyérmének és a spanyolországi 10-szeres Platinum minősítésnek bizonyult. egymillió eladott példány. Az album az ázsiai országokban is óriási hatást gyakorolt: 1997-re Japánban és Délkelet-Ázsiában kétmillió példányt adtak el, [61] Japánban a hetedik helyre tértek vissza, és négyszeres Platinum minősítést szereztek, 1997 márciusáig 718 432 példányban értékesítették őket.
Az Egyesült Államokban a Spice a hatodik helyen debütált a Billboard 200-on, végül öt héten keresztül elérte az első helyet, és a kiadás első 12 hetében 1,46 milliót adott el. Ez lett a 1997-es év legtöbbet eladott albuma, az év végére 5 302 000 millió példány kelt el. 1999. május 19-én az albumot az Amerikai Rögzítőipari Szövetség (RIAA) hétszeres Platinum minősítéssel igazolta, és 2017. májusától 7,5 millió példányban kelt el az Egyesült Államokban a Nielsen SoundScan szerint. Kanadában az album vezette a kanadai albumlistát. Tízszeres platinát (gyémánt) tanúsított a Kanadai Hanglemezipari Szövetség (CRIA) egymillió példányos szállítás esetén. Az album az első hét hónapban 10 millió példányban kelt el világszerte. A Spice összesen 23 millió példányt adott el világszerte, amely egy lánycsoport legnagyobb zenekar-lemeze lett a zenetörténetben, és minden idők egyik legsikeresebb albuma.
A Spice World Tour bejelentését követően Spice 2018. november 16-án újra bejutott az Egyesült Királyság albumlistájára a 94. és 2019. június 16-án a 84. helyen, 20 évvel később pedig ismét a listán.

DALLISTA
01 WANNABE (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe) - 2:53
02 SAY YOU'LL BE THERE (Spice Girls, Eliot Kennedy) - 3:55
03 2 BECOME 1 (Album Version) (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe) - 4:01
04 LOVE THING (Spice Girls, Eliot Kennedy, Cary Bayliss) - 3:38
05 LAST TIME LOVER (Spice Girls, Andy Watkins, Paul Wilson) - 4:11
06 MAMA (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe) - 5:04
07 WHO DO YOU THINK YOU ARE (Spice Girls, Andy Watkins, Paul Wilson) - 4:00
08 SOMETHING KINDA FUNNY (Spice Girls, Andy Watkins, Paul Wilson) - 4:05
09 NAKED (Spice Girls, Andy Watkins, Paul Wilson) - 4:25
10 IF U CAN'T DANCE (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe, Bootsy Collins, George Clinton, Walter Morrison, Gregory Jacobs, James Castor, Johnny Pruitt, Gerald Thomas) - 3:48
Chilean (2nd reissue in cassette, 1st in CD) and Mexican edition / 3rd Colombian reissue (bonus track)
11 SEREMOS UNO DOS LOS (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe, Nacho Mañó) - 4:05
B-Side dalok
BUMPER TO BUMPER - Kislemez: Wannabe (1996)
TAKE ME HOME - Kislemez: Say You'll be There (1996)
SLEIGH RIDE - Kislemez: 2 Become 1 (1996)
ONE OF THESE GIRLS - Kislemez: 2 Become 1 (1996)
BABY COME ROUND - Kislemez: Mama (1997)
Törölve
C.U. NEXT TUESDAY - szerepelt a Rolling Stones magazinban, és először a Spice albumhoz rögzítették, majd később felajánlották Jarvis Cockernek, a Pulp énekesnőjének, aki nem fogadta el a dalt, mert nem hasonlította a csoportot. Soha nem adták ki állítólag a dalok kezdőbetűi miatt, amelyek a „cunt” szót írják, amelyet sokan vulgárisnak tartanak. A Sunday Mirror Ben Todd -nak adott interjújában, amikor megkérdezték, hogy e dal esetleg felkerül -e a Greatest Hits albumukra, Melanie C -t egyszer idézték: „C.U. Next Tuesday soha nem használták fel, mert ez egy rakás… Azt hiszem, nagy hamisság lenne, ha a Virgin most feltenné őket a legnagyobb slágerek albumára. ”
FEED YOUR LOVE - A „Feed Your Love” egy lassú, soul dal, amelyet végül az albumhoz rögzítettek és elsajátítottak, de nem adták ki, mert a célközönség számára „túl durva” és ravasznak tartották. Miután befejezték ezt, a lányok valami gyorsabbat akartak írni, ezért elkezdték írni azt a dalt, amely az album vezetője lesz: „Wannabe”. A dal a YouTube -on keresztül, 40 másodperces részletként szivárgott ki az internetre 2016. november 4 -én, 20 évvel a Spice album megjelenése után. 2021 közepén a teljes verzió megjelent a Wannabe 25 kislemezen, majd az év végén a Spice 25-öt.
STEP TO ME - A dalt eredetileg a csoport Spice debütáló albumához írták, de nem érte el a végső vágást.
STRONG ENOUGH - 2013-ban jelent meg az internetre.
SUGAR AND SPICE - Spice Girls által írt dal, amely még nem jelent meg és nem került elő. Tim Hawes zeneszerzővel dolgoztak rajta. Együtt alkották meg a dalt, amely inspirációként szolgált a csoport nevének Touch -ról Spice -re történő megváltoztatására, végül a név ismét Spice Girls -re változott. A dalok mind az öt éneket rögzítik, Victoria Adams, Melanie Brown, Emma Bunton, Melanie Chisholm és Geri Halliwell felállással. A verseket Melanie Chisholm és Melanie Brown írta Geri Halliwell rapjével. Geri Halliwell megemlítette ezt a dalt If Only önéletrajzában. Azt is megerősítette, hogy ennek a dalnak a címe inspirálta a csoport nevét. A dal egy részletét a RAW Spice dokumentumfilm során lehetett hallani, 2001. március 21 -én. Egy jobb minőségű részlet szivárgott ki a YouTube -on 2013 májusában.
 

Cikkek

Dalszövegek

2021.05.03

 

Kislemezek

2021.05.03